Téma týdne – oblíbený předmět

Soutěž již skončila (5. 5. 2018 23.59).

Jaký je Tvůj nejoblíbenější školní předmět? A proč? Je to kvůli učiteli nebo zajímavé látce? Jaký předmět naopak nesnášíš? Pokud bys mohl(a) navrhnout nový předmět, jaký by to byl a proč?

Chceš se nechat překvapit případnou výhrou? Určitě se bude jednat o knihu, ale o jakou přesně se dozvíš, až ji rozbalíš.

Abys mohl vyhrát, nám napiš pár veršů, jakkoliv dlouhou povídku nebo namaluj obrázek. Nezapomeň, že tvé příspěvky musí vystihovat toto téma týdne.

Své dílo pošli na *** soutěž již skončila *** a nezapomeň připojit své celé jméno a adresu, abychom Ti v případě výhry mohli odměnu zaslat.

Příspěvky, které nám zasíláte

  • 5. 5. 2018, František Mikulecveršík
  • 5. 5. 2018, Vašík Kucharský, 7 letveršík »vítěz soutěže«
  • 4. 5. 2018, Petr Műller, 7 letobrázek
  • 4. 5. 2018, Romana Vostrčilováobrázek
  • 4. 5. 2018, Nikol Fojtíkováobrázek
  • 3. 5. 2018, Jana Mičováobrázek
  • 29. 4. 2018, Štěpán Gotzmannškolní předmět
  • 29. 4. 2018, Jana Plecháčováveršík
Ve škole mám rád jazyk český,
tělocvik je předmět taky hezký,
přestávky mám však nejraději,
na níž se všelijaké věci dějí.

František Mikulec

Plavu rychle, plavu rád,
bazén je můj kamarád.
Tento předmět každou středu
já oželet nedovedu.
V pátek máme tělocvik,
kde hrajeme vybíjenou,
umím jeden dobrý trik,
jak se míči rychle vyhnout.
V prvouce trochu tápu,
pomaleji občas chápu.
Však já se to naučím,
se dvojkami zatočím.
Učení je zábava,
jedničky rád dostávám.

Vašík Kucharský, 7 let

Školní předmět

Jako předmět, celkem hezký,
připadá mi jazyk český.
A na něm asi nejvíce,
gramatika, mluvnice.

Mě osobně velmi svědčí
mluvit plynně rodnou řečí,
a proto jsem vždy na pozoru,
při výkladu "vět-rozboru".

S naší paní učitelkou
projevuji snahu velkou
a rozlišuji, včetně dětí,
větu holou od souvětí.

"Dnes probereme, žáci slavní,
pravý význam věty hlavní
a spojovací výrazy,
ať vám to všem dochází!"

"Pak vše shrnu od začátku
a najedu na novou látku,
v níž zaměřím své učení
na příslovečná určení."

"Ať přesvědčím se, moji milí,
zda výklad můj jste pochopili,
napíšeme testík krátký,
určený pro slovní hrátky."

Jelikož dle toho,
se naučím mnoho
a zároveň velmi snadně,
hodnotím češtinu kladně.

Co se týče záporu
jsem s "matikou" v rozporu.
Mám obavu velkou,
zvlášť s časovou délkou.

Stačí drobná chyba, drazí,
celý příklad se tím zkazí
a na ty další zas,
už nezbyde čas!

Z toho potom mimo jiné
pro všechny z nás plyne:

"I když člověk hloupý není,
je v početním ohrožení".

Štěpán Gotzmann

Mám ráda přírodopis a cizí jazyky,
avšak i v literatuře se dají vědomosti najíti.
O zvířatech se dozvídám informace nejradši,
nejraději bych studovala veterinární lékařství.

Taktéž ráda studuju cizí řeči velkým šupem,
říká se přeci - kolik jazyků znáš, tolikrát jsi člověkem.
Čtení přináší pohodu duševní,
zabrání se do příběhu - to jistě rád autor knihy ocení.

Jana Plecháčová

Autor:
Vydáno: